DOPRAVA ZDARMA PŘI OBJEDNÁVCE NAD 3000 Kč

info@onlineparfem.cz

+421944 265 338

BLOG

5 nejoblíbenějších parfémů všech dob

Parfémy jsou oblíbeným prostředkem vyjádření ženské osobnosti, díky kterým žena dokáže podtrhnout některé své charakterové rysy.
Součástí naší společnosti jsou již od starověku. Dobře je znali staří Egypťané, Římané i Peršané. Nicméně voňavky, které používáme dnes, začaly vznikat koncem 19. století. Dnešní parfémy v sobě kombinují řadu rostlinných i živočišných složek a jsou součástí průmyslu s přibližnou hodnotou 31 miliard dolarů.
Každý výrobce se snaží získat přízeň zákazníků a vybojovat si své místo ve stále se rozrůstajícím odvětví. Populárním trendem se staly zejména parfémy, které nesou jména známých osobností. Neustále přibývají nové značky a modely, ale existuje několik parfémů, které si uhájili svou pozici a stali se legendou.


5. Nina Ricci  - L’AirDuTemps
Tato ženská vůně byla představena již v roce 1948. Ve svrchních tónech rozvoniava po karafiátů a gardénii, ve středních po růžích a jasmínu, v základních tónech santalovým dřevem a kosatcem.
Vznikla jako výsledek snahy RobertaRicci, který se pokusil rozšířit sortiment módního domu své matky. Od té doby se stala základem pro celou řadu dalších kosmetických doplňků jako toaletních vod, deodorantů, tělových mlék a sprchových gelů.

 
4. YvesSaintLaurent – Opium
Parfém Opium za téměř 40 let své historie sklidil úspěch u zákazníkovy zároveň vzbudil kontroverzní reakce. Právě ty pravděpodobně vedly k jeho ještě větší popularizaci. Vůně byla uvedena na trh v roce 1977 a hned vyvolala vlnu negativních ohlasů kvůli svému jménu, které jí dal sám zakladatel značky. Název pobouřil zejména čínské obyvatelstvo v Americe. To vyčítalo Laurentovi, že ignoroval historii a čínsko-americké vztahy. Krátce nato se parfém stal populární ve Francii iv zámoří.
Znovu rozvířila značka vody v Británii v roce 2000, kdy parfém propagovala v reklamě nahá modelka SophieDahl. Stala se osmou nejvíce kritizovanou reklamou za posledních 50 let.
Svrchní tóny parfému obsahují vůni mandarinky, koriandru a pepře. Střední tóny jasmín a růži. Základ myrhu, cedrové a santalové dřevo.

 
3. Guerlain – Shalimar
Shalimar je první orientální laděnou vůní 20. století. JaquesGuerlain ji uvedl roku 1925 a nechal se při jejím vytváření inspirovat láskou mezi princeznou a indickým vládcem, z níž vznikl slavný Tádžmahal.
Podle Guerlaina nosit Shalimar znamená naplno se oddat svým smyslům. Vůně v sobě skrývá bergamot, ambra, kosatec a vanilku. Tato alchymistická kombinace ingrediencí slova Guerlaina jen potvrzuje.

2. Jean Patou – Joy
Číslo dva v našem žebříčku patří vůni, která se zrodila paradoxně během nejtužší hospodářské krize v 30. letech 20. století, kdy jen málokterý byznys přežil. Patou rozeslal lahvičku "Radosti" mezi své 250 nejlepších klientů. Joy přežil krizi a nakonec se stal jedním z nejúspěšnějších parfémů všech dob a ikonou značky.
 
1.  Chanel – Chanel No.5

Chanel No.5 je absolutním vítězem žebříčku a nejúspěšnější ženskou vůní v historii. Parfém představila legendární CocoChanel v roce 1921 jako "ženský parfém s ženskou vůní". Ukrývá v sobě tóny santalového dřeva, jasmínu, ambry, aldehydů a ylang-ylang. V době, kdy parfém vznikl, byly voňavky vyráběny s dominancí jediné květinové vůně. Chanel No.5 se tak stal průkopníkem na trhu, který nakonec i ovládl. Módní ikona Coco věřila, že pětka je její šťastné číslo a viditelně měla pravdu.



Komentáře

Zatím nebyl vložený žádný komentář.


Komentáře můžou přidávat jen registrovaní uživatelé.



SLEDUJTE NÁS NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH

Přihlaste se k odběru novinek