DOPRAVA ZDARMA PŘI OBJEDNÁVCE NAD 3000 Kč

info@onlineparfem.cz

+421944 265 338

BLOG

I mistr tesař se utne, nebo jen zbytečná cenzura?

Na prosazení potřebujete inovativní a často i odvážné myšlenky. Hlavně na reklamním trhu jsou spotřebitelé již přesyceni násilnými a jednotvárných reklamami. Aby společnost opravdu zaujala spotřebitele, potřebuje přijít s něčím novým. Lidé vytvářející parfémy a módní doplňky se bez rozpravy řadí mezi jedny z nejextravagantnějších návrhářů a designérů vůbec. Na to, abyste se o tom přesvědčili, vám stačí, když si přečtete jen oficiálně popisy k parfémem. Životopisy zakladatelů značek a návrhářů jsou kapitola sama o sobě.

            
Čím větší rozruch kolem sebe vyvoláte, tím větší pozornost k sobě přitáhnete. To může být jak dobré, tak špatné. Někteří tvůrci parfémů zamútili v poslední době vody netradičními reklamními kampaněmi. YSL přišlo na trh s novým parfémem Belle D'Opium a novou reklamou ke svému produktu. Pravděpodobně nečekali takovou reakci, jaké se jim dostalo. Britská rada pro reklamu spot společnosti zakázala a stáhla z vysílání. Odůvodněním bylo, že francouzská herečka Melanie Thierry podle jejich názoru simuluje procházením prstů po žilách užívání drogy a její pohyby po zemi zase efekt drogy. Z tohoto důvodu Advertising Standards Authority (ASA) prohlásila klip za nevhodný. Podle mého názoru je klip úplně v pořádku a ničím extra nevybočuje z norem a ani nikoho nepobouří. Zvláštní pohyby tančící herečky bych spíše považoval za fádní a nudné, jako za nevhodné. Zkrátka, už jsem viděl i horší věci.

 


            
Řekněme, že o něco výstřednější na mě zapůsobila reklama od Marc Jacobs na parfém Oh, Lola. Britská ASA zatrhnout i tuto reklamu. Tentokrát z jiných důvodů. Na fotografii sedí 17-letá herečka Dakota Fanning (film Twilight) s masivním flakonem voňavky mezi nohama. ASA považuje tuto prezentaci za sexualizáciu nezletilých. Dá se to považovat za sexualizáciu nebo pouze za nevkus. Nehnal bych hned umělců před inkviziční tribunál. Reakce lidí byly různorodé, ale označovali to spíše za malinko nevhodné. Marc Jacobs lze šlápl vedle. Na druhou stranu, kdo reklamu viděl, si ji zapamatuje.


            
Jako třetí příklad zakázané reklamy jsem vybral reklamu od AXE na vůně Excite (padlí andělé). Jihoafrická republika kampaň zakázala. Prý ne kvůli tomu, že AXE použito v reklamě andělů, ale kvůli scéně, kde andělé zahazují svatozář a vzdávají se tím nebe, kvůli pozemským požitkem. Podle slov komise by se tato scéna mohla dotknout křesťanských hodnot. Já si myslím, že reklama není ani vulgární, ani nevhodná. Ale já o tom příliš nerozhoduje. Na to, aby se našel černý flek i na sněhové vločky jsou zde jiní.


            
Komise pro reklamu jsou k tomu, aby dbali o čistotu reklamního trhu. Někdy "reklamka" a designéři opravdu trefí vedle, někdy se projeví tak, jak nechtěli, ale zakázané ovoce chutná nejlépe. Svědčí o tom i fakt, že nepovolené reklamy jsou často velkým hitem na Youtube. I metoda šoku je osvědčená. V zmíněných reklamách mohli tvůrci přitvrdit jistě mnohem více. Je otázkou zda to, že reklama vyzní jako nevhodná, je chybou tvůrců, nebo těch, kteří ji jako nevhodnou vidí.



Komentáře

Zatím nebyl vložený žádný komentář.


Komentáře můžou přidávat jen registrovaní uživatelé.



SLEDUJTE NÁS NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH

Přihlaste se k odběru novinek